E-slabire.ro stie ca un bun manager trebuie sa aiba abilitati de comunicare bine definite, de aceea cursurile de management sunt esentiale pentru a fi un bun manager, dar este si un talent innascut. Un feedback, fie ca este pozitiv, fie ca este negativ trebuie exprimat corect, altfel poate da nasteri unor conflicte sau uneori poate fi luat personal.
E-slabire.ro stie ca un bun manager trebuie sa aiba abilitati de comunicare bine definite, de aceea cursurile de management sunt esentiale pentru a fi un bun manager, dar este si un talent innascut. Un feedback, fie ca este pozitiv, fie ca este negativ trebuie exprimat corect, altfel poate da nasteri unor conflicte sau uneori poate fi luat personal.
Cum ii faci pe oameni sa inteleaga ca nu esti multumit? Cum ii ajuti sa indrepte lururile?
In acest caz, e-slabire.ro iti recomanda sa te concentrezi asupra comportamentului si nu asupra personalitatii. Oamenii pot incerca sa-si schimbe comportamentul, dar transplanturile de personalitate sunt o chestiune ceva mai complicata...
Iata o schema generala de management care poate fi folosita de catre un manager:
Descrie comportamentul- ce ai observat.
Descrie impactul acestuia asupra ta, asupra echipei sau asupra altor persoane- de ce nu este in regula, din cauza consecintelor pe care le are. Nu fa nici un fel de supozitii referitoare la motive, nu acuzati si nu emiteti judecati (de exemplu, nu faceti presupunerea ca intarzie pentru ca ar fi lenesi).
Intreaba-i cum vad ei lucrurile- ce s-a intamplat.
Fa o sugestie sau o solicitare- ce ar fi de facut.
Lasa-i sa decida cum se poate realiza lucrul acesta, apoi conveniti asupra felului in care veti merge mai departe si ofera-ti sprijinul.
Urmareste punerea in aplicare a celor convenite.
Descrie impactul acestuia asupra ta, asupra echipei sau asupra altor persoane- de ce nu este in regula, din cauza consecintelor pe care le are. Nu fa nici un fel de supozitii referitoare la motive, nu acuzati si nu emiteti judecati (de exemplu, nu faceti presupunerea ca intarzie pentru ca ar fi lenesi).
Intreaba-i cum vad ei lucrurile- ce s-a intamplat.
Fa o sugestie sau o solicitare- ce ar fi de facut.
Lasa-i sa decida cum se poate realiza lucrul acesta, apoi conveniti asupra felului in care veti merge mai departe si ofera-ti sprijinul.
Urmareste punerea in aplicare a celor convenite.
In management, un manager trebuie sa aiba mare grija la exprimare, de aceea, e-slabire.ro, iti sugereaza cateva tehnici de comunicare al unui feedback:
Spune:
"Am observat ca erai suparat pe ea." in loc de "Ai fost cam agresiv cu ea."
"Ea parea destul de afectata." in loc de "Realmente ai suparat-o."
"Cum s-a intamplat?" in loc de "De ce ai facut lucrul acesta?"
"Cum te-ai fi putut descurca in alt mod?" in loc de "Nu ar trebui sa fii atat de stangaci"
"Probabil ca ea ar aprecia daca tu ai..." in loc de "Prin urmare, ce ai de gand sa faci in aceasta privinta?"
"As dori ca tu sa..." in loc de "Trebuie ca tu sa..."
"Cum vei rezolva lucrul acesta?" in loc de "Daca lucrul acesta se mai intampla inca o data..."
Atunci cand oferi feedback-uri negative, gaseste intotdeauna si un prilej de lauda- de exemplu: "Mi-a placut modul in care ai prezentat produsul, ai stiut exact care sunt nevoile lor". De asemenea, daca poti, incearca sa oferi ajutor si asigurari ca totul va fi bine- de exemplu: "Putem lucra impreuna la acest lucru" sau "Si eu gasesc acest lucru dificil"
"Ea parea destul de afectata." in loc de "Realmente ai suparat-o."
"Cum s-a intamplat?" in loc de "De ce ai facut lucrul acesta?"
"Cum te-ai fi putut descurca in alt mod?" in loc de "Nu ar trebui sa fii atat de stangaci"
"Probabil ca ea ar aprecia daca tu ai..." in loc de "Prin urmare, ce ai de gand sa faci in aceasta privinta?"
"As dori ca tu sa..." in loc de "Trebuie ca tu sa..."
"Cum vei rezolva lucrul acesta?" in loc de "Daca lucrul acesta se mai intampla inca o data..."
Atunci cand oferi feedback-uri negative, gaseste intotdeauna si un prilej de lauda- de exemplu: "Mi-a placut modul in care ai prezentat produsul, ai stiut exact care sunt nevoile lor". De asemenea, daca poti, incearca sa oferi ajutor si asigurari ca totul va fi bine- de exemplu: "Putem lucra impreuna la acest lucru" sau "Si eu gasesc acest lucru dificil"
Solicita feedback-uri de la ceilalti
Pentru o comunicare eficienta, e-slabire.ro stie este necesar sa oferi si sa primesti feedback-uri. Solicitarea feedback-ului de la cei aflati in subordinea ta, precum si de la clientii tai, constituie o modalitate buna de a te asigura ca esti in ton cu ceea ce asteapta oamenii de la tine. Acesta nu este un lucru pe care trebuie sa il faci in fiecare zi, dar este bine sa-l faci de fiecare data cand lucrezi la ceva important sau de fiecare data cand ai o intalnire unu-la-unu. Formuleaza-ti solicitarea in termeni de: "Exista ceva ce as putea face pentru dumneavoastra- un lucru pe care nu l-am facut sau pe care l-as putea face mai bine?"
O comunicare eficienta manager- subordonat este atunci cand te concentrezi pe cele 3 domenii principale ale comunicarii: ascultarea, oferirea informatiilor de care au nevoie oamenii, implicarea oamenilor in decizii.
In management, ai de invatat intotdeauna lucruri noi. Cel mai important este sa ramai deschis pentru a ti le insusi, pentru a le putea aplica iar rezultatele se vor vedea in relatiile de comunicare pe care le ai cu cei din jurul tau.
Sursa: www.e-slabire.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu